Dovolená s dětmi

Penzion Baurů Dvůr – ráj v srdci Šumavy

Loni v létě jsme žádnou velkou dovolenou neplánovali, sžívali jsme se s novým přírůstkem do rodiny v “pohodlí” domova. Neuměla jsem si však představit, že nepojedu vůbec nikam, a tak jsem ještě v předstihu s poměrně malým bříškem zarezervovala pobyt v Penzionu Baurů Dvůr na Šumavě. Spočítala jsem si, že v tu dobu budou Vašíkovi tři měsíce, což by mělo být pro první pobyt mimo domov dostačující.

Že chceme jet na Šumavu, bylo od začátku jasné. Byli jsme tu s manželem již třikrát a pokaždé to byla nádhera. Myslím, že málokterá část naší země se může chlubit tak nádhernou a stále poměrně nedotčenou přírodou. Hledala jsem tedy na internetu různé tipy na ubytování s dětmi a narazila jsem mimo jiné i na Penzion Baurů dvůr ve Zdíkově. Stránky penzionu mě nadchly – dětská herna, venkovní hřiště, trampolína, animační programy pro děti, vlastní naučná stezka… Přečetla jsem si recenze a bylo rozhodnuto, sem jedeme!!!

Strašně jsem se na tuto dovolenou těšila, recenze byly opravdu skvělé a já si říkala, že to snad ani nemůže být taková paráda. ALE BYLA. I manžel, který byl k mému výběru, především z hlediska polohy penzionu úplně na samotě, původně skeptický, byl nakonec nadšený. Pro děti jsme s sebou nemuseli nic zvláštního brát – na pokoji nám majitelé nachystali dvě dětské postýlky, nočník, redukci, stupínek k umyvadlu. Na chodbě byla k dispozici mikrovlnka, lednice, dětská vanička, spousta hraček k půjčení.

Na uzavřeném dvoře penzionu byla pro děti nachystána odrážedla, kola, motorky, trampolína, pískoviště. Kája si také velmi vyhrála s tabulí na kreslení a krásný byl i dřevěný domeček se skluzavkou. Za dvorem pak bylo další velké pískoviště, houpačky, koupací rybník. My jsme se tedy začátkem září už nekoupali, ale věřím, že v parných dnech to musí být paráda 🙂

Penzion je opravdu na samotě u lesa, až na křik dětí je tu božský klid. Každý večer mohou jít děti s majiteli penzionu krmit ovečky a kozy, nedaleko se pasou krávy. Jinak široko daleko jen les a louky. Na krásný pohodový výlet můžete vyrazit přímo od penzionu – majitelé si pro děti připravili vlastní naučnou stezku s úkoly. Kdo ji úspěšně absolvuje, dostane sladkou odměnu. A my jsme cestou nasbírali i houby.

Dovolená, kde bych musela vařit, pro mě není dovolená. Penzion Baurů dvůr předčil v oblasti stravování veškerá má očekávání. Ráno bohaté švédské stoly, navíc zde nikdy nechybělo nějaké oblíbené dětské jídlo – jednou palačinky, jindy lívance, krupičná kaše, chleba ve vajíčku, perník. Večeře byly jednotné – polévka a hlavní chod. Vždy moc chutné a hlavně domácí. Jednou se místo klasické večeře grilovalo, což bylo bezva zpestření. V jídelně jsou k dispozici dva dětské koutky, židličky, bryndáky, dětské nádobí, podsedáky, prostě vše pro malé strávníky.

Super bylo i jedno odpočinkové odpoledne pro rodiče, kdy si teta animátorka vyzvedla děti a rodiče měli cca dvě hodiny pohodu. Teda někteří, naše Kája se her účastnila, ale jen v doprovodu tatínka. Aspoň já jsem tak měla tu pohodu. 🙂 Večer pan majitel točil v jídelně pivo (nabídka byla samozřejmě širší), nebylo problém zůstat i po zavíračce, pan majitel prostě řekl, točte si a dělejte čárky. I na tomto je vidět naprosto pohodový přístup majitelů penzionu, nic není problém, každému se snaží vyhovět. Je to prostě jejich živobytí a podle toho to vypadá. Skoro vše si dělají sami a s láskou.

Snad jen jedinou nevýhodu této dovolené spatřuji v menším pokoji, kde se děti v noci občas navzájem budily. Kdybych sem jela s takto malým dítětem podruhé, vzala bych si asi apartmán, kde jsou dva oddělené pokoje. Jinak pecka! Manžel měl původně obavy z nutnosti jezdit na všechny výlety autem, ale nakonec byl i on moc spokojený. Dva krásné výlety jsme zvládli přímo od penzionu – Naučnou stezku skřítka Fousáčka a rozhlednu na skokanském můstku, do půl hodiny cesty autem pak najdete ty největší skvosty Šumavy – Tříjezerní slať, Povydří, procházka k pramenu Vltavy, výlet na Březník. No a pochopitelně jsme nemohli vynechat luxusní pekárnu s minipivovarem na Kvildě. Co dodat, krásná dovolená a navíc je naprosto parádní, že většina výletů se dá zvládnout s kočárkem či odrážedly. :-).

Stránky Penzionu Baurů dvůr – https://www.baurudvur.cz/

Brněnská máma

Jsem Katka, máma tří dětí, brněnská rodačka. Mou vášní je smysluplné trávení volného času s dětmi. Skrze své články s radostí inspiruji rodiče z Brna a okolí ke krásným výletům i k návštěvě nejrůznějších zajímavých míst. Více z mého příběhu si můžete přečíst v záložce O MNĚ.