Já-My, Pro maminky, Recenze

Mámino nervování vyřeší online nakupování

Před mnoha a mnoha lety, (ale ono je to vlastně jen pět let), když jsem ještě neměla děti a mohla jsem si v klidu a svobodně zajít do jakéhokoli obchodu se mi zachtělo, jsem možnost online nákupů příliš nevyužívala. Možná to bylo i tím, že jsem pracovala v centru města obchodům, trhům, stánkům a nejrozličnějším prodejním místům na dosah. Tehdy jsem v e-shopech kupovala jen minimum věcí, spíše příležitostně na narozeniny či Vánoce. Vždy jsem preferovala osobní výběr a možnost si věc takzvaně osahat.

Za těch pět let se však situace dramaticky proměnila. Vstoupili mi do života tři malí človíčkové, kteří změnili naprosto všechno, mé nákupní zvyky nevyjímaje. Z návštěv klasických kamenných obchodů se postupně stal doslova boj o přežití.

Začalo to celkem nenápadně. S jedním malým dítětem v kočárku, člověk by si řekl pohoda. Stačí přece dítě uspat a pak vesele nakupovat. Omyl! První problém často nastává už u vchodu do obchodu, jmenuje se schody. Nevěřila bych, jak může být obtížné vůbec se do obchodu dostat. Vytáhnout kočár do schodů, zády držet dveře, do prodejny vpadnout jako velká voda.

Dalším problémem je vozík, ten si s kočárkem prostě vzít nemůžete. Nákup je tak limitován pouze na objem malého nákupního košíku, případně kočárku, ale to zas nevzbuzuje u ostrahy obchodu přílišnou důvěru. Další nástrahou jsou uličky mezi regály, často neuvěřitelně úzké. Projet jimi a nic neshodit je opravdu velké umění, nehledě na to, že jakmile dítko trochu povyroste, je všechno v dosahu jeho malých chtivých ručiček v nebezpečí. Častokrát se mi tak stalo, že jsem musela vracet oblečení zpátky na ramínka, koupit ožužlané zboží, které jsem původně vůbec nechtěla, zaplatit rozbitou lahev vína, kterou jsem sice chtěla, ale přešla mě chuť (chce to něco ostřejšího:-D).

Nástrahou číslo čtyři jsou pak všemožné hlásiče uvnitř obchodu, lákající na úžasné slevy, akční zboží, hrající znělky… a úplně nejhorší je zvonek u dveří upozorňující, že zákazník právě vstoupil do obchodu. Všechny tyto hlasité elementy dokáží spící dítě v mžiku proměnit ve vzbuzené, velmi nevrlé, vztekající se dítě, což pobyt v obchodě značně znesnadňuje (a zvonek na upozornění pak rozhodně není potřeba, řev probuzeného dítka je daleko hlasitější :-D).

A když se vám přeci jen podaří všechny nástrahy překonat, nakoupit, a dokonce nevzbudit dítě, odcházíte z obchodu zpocená s těžkým batohem na zádech, protože v rukách kvůli kočárku nic nést nemůžete a košík pod kočárkem bohužel není nafukovací.

S druhým dítětem ke všemu výše uvedenému přibývá ještě nová lapálie, malý chodící človíček, který už nemůže být v kočárku, protože ten je obsazen miminkem, a navíc nemůže sedět ani ve vozíku, protože maminka nemá volné ruce. Krouží tak po obchodě, řídící kočár pouze jednou rukou, druhou se snaží držet dítě, neustále se snažící vymanit se a mít možnost osahávat a házet do košíku vše, co mu přijde pod ruku. O scénách, že maminka nekoupí bonbóny, čokoládu, koblížek, tyčinky, žvýkačky… v jednom nákupu, se snad ani není třeba rozepisovat.

S třetím dítětem se dostáváte do kategorie „nákupu neschopen“, tedy alespoň klasického nákupu v kamenném obchodě. Kombinace kočárku a dvou chodících dětí je pro maminčiny a často i prodavaččiny nervy naprosto vražedná. „Maminko já chci tohle. Maminko, já to chci taky. Maminko, mě je horko. Maminko, musím čůrat. Maminko, já to už nechci, chci si to vyměnit za toto. Maminko, můžu ten koblížek sníst už teď? Proč, ne? Maminko můžu vést vozík.  A můžu já taky?“ Neuvěřitelné množství požadavků, znásobených počtem dětí a doplněných miminem v kočárku, které v lepším případě spí, v horším šmátrá, v nejhorším ječí na celý obchod.

Záchranou pro nervy a jedinou možností, jak nakupovat v klidu, a hlavně nakupovat pouze opravdu potřebné věci, je nakupovat online. Já už dnes nakupuji online prakticky všechno. Od oblečení, bot, potřeb do domácnosti až po jídlo, drogérii či hračky a další nezbytnosti pro děti. Ta pohoda, že vám v dnešní době někdo donese nákup až do bytu v třetím patře bez výtahu, klidně ve stejný den, kdy jste jej objednala, a ještě se usmívá, možnost koupit si oblečení či boty, v klidu si je doma vyzkoušet a pokud nejsou, poslat bezplatně v již nachystané krabici či obálce zpátky, to je k nezaplacení.

Navíc v dnešní době existují i služby odložené platby, jako například MALLPAY, kdy si zboží doma nejdříve v klidu vyzkoušíte a zaplatíte až tehdy, když vám skutečně sedí, když se vám líbí, no prostě, když si zboží chcete nechat. Jinak jej pošlete zdarma zpět. Prostě taková moderní dobírka ;-).

Jednoduchost, rychlost, časová neomezenost a „bezstresovost“ online nákupů mi mou každodenní roli maminky tří dětí neskutečně usnadňuje. Proto dovolte mi na závěr jednu dobře míněnou radu. Jakmile máš aspoň jedno děcko, nakupuj online absolutně všecko.

Brněnská máma

Jsem Katka, máma tří dětí, brněnská rodačka. Mou vášní je smysluplné trávení volného času s dětmi. Skrze své články s radostí inspiruji rodiče z Brna a okolí ke krásným výletům i k návštěvě nejrůznějších zajímavých míst. Více z mého příběhu si můžete přečíst v záložce O MNĚ.

Taky Vás může zajímat...

2 Comments

  1. Kateřina says:

    Boží! Přesně tak to je! Díky za novinky u on-line nákupu. O moderní dobírce jsem ještě neslyšela. Musím to vyzkoušet!👍👍👍

    1. Brněnská máma says:

      Těší mě, že v tom nejsem sama 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.