Dovolená s dětmi, Lokální obchůdky a projekty

S půjčeným obytňákem do NP Podyjí

Od té doby, co jsme s manželem sledovali seriál České televize V KARAVANU PO ČESKU, jsme si tento způsob cestování chtěli vyzkoušet na vlastní kůži. Mít možnost svobodně jet, kam nás srdce táhne, zastavit, kde se nám bude líbit, přenocovat na tichém místě s romantickým výhledem, ráno si v autě uvařit čerstvou kávu či čaj a vychutnat si snídani na louce… U pana Hámy to vypadalo tak lákavě, akorát on s sebou neměl děti 😊.

Koukali jsme tedy na možnosti půjčení obytného vozu, na který by stačil manželův řidičák skupiny B a narazili jsme na brněnské cestovatelské nadšence Davida a Matúše ze společnosti Adventurent.

ADVENTURENT

Adventurent je půjčovna obytného vozu  VW California Coast T 6.1. Toto auto je určené pro čtyři osoby, což byl také důvod, proč jsme s půjčením otáleli. Neměli jsme kam dát páté dítě. Nakonec jsme využili pár dní, kdy byla nejstarší dcera na školce v přírodě, a vyrazili jsme.

Obytňák od Adventurent je pro dobrodružné cestování rodin s dětmi skvěle vybaven. Auto má na zadních sedačkách isofix, takže autosedačky připevníte bez problémů. California je klasifikovaná jako osobní automobil s hmotností do 3.5 tuny a není k ní tedy nutné přistupovat nějak speciálně co se týče řidičského oprávnění, parkování, omezení rychlostí či vjezdu do center měst. Při řízení se budete cítit jako v osobním autě. Odlišnosti nastoupí až po zastavení vozu.

Přední sedadla jsou otočná směrem dozadu, ve voze je pak integrovaná kuchyňka s plynovým sporákem dřezem a se stolkem. V autě lze pohodlně připravit snídani, oběd či večeři. Najíst se můžete buď přímo v autě, nebo využijete venkovní posezení, které je také součástí vozu.

Pro spaní jsou určena celkem čtyři lůžka. Dvě osoby se vyspí ve spodní části auta a dvě pod zvedací střechou.

Využít můžete také jednoduchou venkovní sprchu. Ve vedru parádní osvěžení.

Jak probíhalo předání auta?

Po rezervaci termínu půjčení obytného auta a složení vratné zálohy jsme se domluvili na místě předání. Manžel jel auto vyzvednout večer před naší cestou. Pan majitel mu vše asi hodinu a půl vysvětloval a názorně ukazoval, nic nás tak na cestě už nezaskočilo😊. V případě potřeby, byli majitelé na telefonu.

Jak probíhalo balení?

Jelikož jsem chtěla plně vyzkoušet všechny možnosti obytného auta, vezli jsme si většinu jídla s sebou, s tím že si budeme poctivě vařit. V autě je lednička, která funguje neustále, i když neběží motor. Tam jsem si uložila zásoby jídla, suché potraviny jsme dali do speciálních skříněk v autě. Pro zachování komfortu v autě, především při přestavování na spaní a následně zase na vaření, nedoporučuji brát si příliš objemná zavazadla. Nám pro čtyři osoby na tři dny stačila jedna sportovní taška, a ta se vešla do kufru úplně v pohodě. Vezli jsme také sportovní kočárek, ale ten jsme nechávali v noci pod stříškou před obytňákem. Uvnitř auta by bylo v noci místo maximálně na golfky.

Vyrážíme

Děti jsme usadili do autosedaček, my s manželem jsme zaujali místa s luxusním nezvykle vysokým výhledem na předních sedadlech a jelo se. Auto má automatickou převodovku, klimatizaci, kameru a samozřejmě všechny možné vymoženosti moderních aut. Manžel si na řízení rozhodně nestěžoval.

První den v NP Podyjí

Pro cíl naší třídenní výpravy jsme si vybrali NP Podyjí. Z Brna to sem není daleko a příroda je tu nádherná. Procházky v NP Podyjí jsou řekla bych úplně ideální pro děti. Nechodili jsme žádné dlouhé túry, spíše jsme zvládli dvě různá místa v jeden den a vše přizpůsobovali aktuální situaci.

Naší první zastávkou byl Dětský zábavní park Chvalovice. Obec Chvalovice je vzdálená od Brna přesně hodinu jízdy autem, ale za návštěvu opravdu stojí. Mají tady volně přístupný bezplatný park pro děti s takovým množstvím atrakcí, které snad nejsou ani na všech hřištích v Brně dohromady :-D.

Najdete tu pro děti lanový park, tobogán, kolotoč, lanovku, skluzavky, houpačky, průlezky, dráhu pro kola, pumptrack (obytňák má i nosič na kola ;-))…je tu také ohniště k opékání špekáčků a příjemná hospůdka se základním občerstvením.

My na oběd vyrazili do místního penzionu Daníž, kde mají příjemné venkovní posezení s dětským hřištěm.

Po obědě jsme přejeli do obce Hnanice, kde jsme natrefili na úžasnou točenou zmrzlinu v bistru Na Farské. Kromě zmrzliny v domácím kornoutku tu najdete krásné posezení s hřištěm pro děti, bosou stezkou a letním kinem. Ke zmrzlině jsem si dala i dobré vínko od místního vinaře a užívala si chvilku klidu ve stínu pod stromy.

Obytňák jsme nechali zaparkovaný Na Farské a vyrazili jsme pěšky s kočárkem k lávce Pod Šobesem a následně na Šobes ochutnat místní skvělá vína – denně je tu od 9 do 18 otevřené bistro. Děti pozorovaly ještěrky, manžel řidič pil chudák vodu, já degustovala. Manželovi jsme koupili lahev s sebou, v obytňáku se v ledničce krásně vychladila na večer.

První noc jsme strávili na pozemku pana Josefa Alberta v Hnanicích. Pozemek jsme si našli přes stránky Bezkempu, které umožňují kempování na divoko se souhlasem majitelů pozemků. Za noc na pozemku mezi kapličkou, vinohradem a na dosah čerpací stanice, kde jsme mohli doplnit vodu, využít toalety atd., jsme zaplatili 300 Kč. Stáli jsme přímo zde.

Večeře a spaní v obytňáku

Přípravu večeře v obytném voze hodnotím velmi dobře. Když se zvedne střecha, můžete se v autě normálně postavit, narovnat se a v klidu na plynovém sporáku vařit. My si tedy udělali jen čaj a k tomu studenou večeři, ale i umytí nádobí ve dřezu v autě bylo úplně v pohodě.

Před spaním manžel rozložil lůžka, dole se vlastně sklopí sedačky a položí se na ně matrace, spí se tak velmi pohodlně, v podstatě jako doma ve velké posteli. Manžele se synem spali na střeše ve speciálním stanu. Je super, že auto se dá kompletně zatemnit a zároveň má vnitřní osvětlení, když třeba budete v noci jako já hledat pití. Zatemnění má v létě velkou výhodu, ráno vás nebudí brzy slunce (jen děti :-D).

Druhý den v NP Podyjí

Druhý den dopoledne jsme přejeli do obce Popice, odkud jsme se i s kočárkem vypravili na krásnou vyhlídku Sealsfieldův kámen. Nenáročná procházka lesem zakončená nádherným výhledem na údolí Dyje a protější Býčí skálu.

Oběd jsme si dali v příjemné popické hospodě U Kloudů, ale pozor, neberou karty. Přímo naproti hospody je dětské hřiště a výběh s koníky. Po domluvě se tu můžete i povozit.

Na doporučení kamarádky jsme po obědě přejeli do kempu v Čížově a vydali se na Hardeggskou vyhlídku. Cesta vede kolem Návštěvnického střediska Správy Národního parku Podyjí, kde mají v zahradě moc prima dětské hřiště. Kousíček od střediska budete míjet část železné opony, jedinou zachovalou ukázku hrůzné ochrany hranic v ČR, vybudované za komunistického režimu.

Cesta na Hardeggskou vyhlídku je krásně průjezdná kočárkem, naprostá většina cesty vede po asfaltce. Vyhlídka je nádherná, z pohledu matky nesnášející výšky teda i trochu nebezpečná.

Vyhlídka na 90 m vysokém skalisku patří mezi jednu z nejkrásnějších vyhlídek v Národním parku Podyjí. Z dřevěného altánku na vrcholu skály se odkrývá fantastický výhled nejenom na široké údolí řeky Dyje, ale i na nejmenší rakouské město Hardegg. Jen prosím vás nenechávejte naklánět děti přes zábradlí😉.

Noc číslo dva

Druhou noc jsme strávili ve velmi příjemném rodinném kempu patřícímu k Hospodě u Švestků v Čížově. Jde o úplně obyčejný kemp, ale pro nás naprosto dostačující. Byla tu jedna škola v přírodě a my. Za 330 Kč na noc jsme si mohli užít komfortu sprch a splachovacích záchodů. V kempu se dá také objednat polopenze (musíte volat předem).

Druhá noc v obytňáku proběhla také v pohodě, vše jsme měli rychle nachystané na spaní a nebýt aktivního kohouta, spíme klidně třeba i do osmi.

Třetí den V NP Podyjí

Poslední den jsme přejeli k Mašovickému lomu, kde jsme nechali zaparkované auto a šli jsme se opět s kočárkem projít k další krásné vyhlídce Králův stolec. Cestou jsme přímo u cesty našli spoustu hřibů, a nakonec se opět odměnili nádherným výhledem z dřevěného altánu na řeku Dyji a masiv Býčí skály.

Na oběd jsme si zašli do vesnice do Staré hospody, kde teda měli jen smažená jídla, ale snad nejmilejší paní majitelku, která otvírá hostům na zazvonění a bere karty. Děti si daly aspoň polévku a nanuk, my klasický smažák.

Před cestou domů jsme si okoupali nohy v nádherném Mašovickém lomu, budete-li mít více času, určitě doporučuji vydatnou koupačku. Krásnější koupání jsem u nás snad neviděla.

Kolem čtvrté hodiny odpolední jsme obytňákem vyrazili zpět k domovu. Předání proběhlo v pohodě ještě ten den večer, samozřejmě jsme museli dotankovat spotřebované palivo. Auto se vždy půjčuje i vrací s plnou nádrží. Nás vyšel benzín na tři dny cestování mezi Brnem a NP Podyjí na tisíc korun.

Veškeré další informace o půjčení obytného auta od Adventurent včetně instruktážních videí, najdete na webu: https://adventurent.cz/

Pokud je vaším snem půjčení obytňáku a chtěli byste si sen splnit ještě tuto letní sezónu, tak jsem vám s klukama z Adventurent domluvila na půjčení 5% SLEVU. Stačí říct, že jste na doporučení Brněnské mámy.

Brněnská máma

Jsem Katka, máma tří dětí, brněnská rodačka. Mou vášní je smysluplné trávení volného času s dětmi. Skrze své články s radostí inspiruji rodiče z Brna a okolí ke krásným výletům i k návštěvě nejrůznějších zajímavých míst. Více z mého příběhu si můžete přečíst v záložce O MNĚ.