Nesmrtelné knihy pro děti – ty budete číst ještě pravnoučatům

Knížek pro děti najdete v knihkupectvích nepřeberné množství, často je těžké se v nich vůbec orientovat a vybrat ten správný titul vhodný pro vaše dítě.

Některé knihy jsou však tak notoricky známé a prověřené generacemi malých čtenářů, že by neměly chybět v žádné domácí knihovně.

Nakladatelství Drobek, úzce napojené na Knihy Dobrovský, nedávno nově vydalo dvě legendární klasiky světové dětské literatury.

Jde o knihy POHÁDKY BRATŘÍ GRIMMŮ a ČARODĚJ ZE ZĚMĚ OZ, obě vycházejí v krásné látkové vazbě s ilustracemi Kateřiny Bažantové Boudriot.

Pohádky Bratří Grimmů

Nebojte se, že si koupíte knihu plnou drastických pohádek a děti pak nebudou moci v noci usnout. Původní sbírka pohádek bratří Grimmů byla skutečně dost drsná a plná krve, ale tato nově vydaná verze prošla úpravou, aby se dětem i rodičům líbila, přitom si však zachovala svůj původní tajemný ráz a atmosféru. Mezi nejznámější pohádky v knize patří Sněhulka, Popelka, Červená karkulka nebo Perníková chaloupka. Mě však zaujaly i méně známé kousky, třeba O králi žabákovi, Jak si vybrat nevěstu, Zlatá husa a další. Celkem najdete v knize rovných šedesát pohádek. Tak to máme šedesát pěkných, občas trošku strašidelných, ale vždy poučných a dobře končících příběhů.

Knihu koupíte tady.

Čaroděj ze země OZ

Milý příběh malé Dorotky, která žije u strýčka Henryho a tety Emy uprostřed prérie v Kansasu, nedávno oslavil 120 let od svého prvního vydání. Dorotka je veselá dětská hrdinka, která však nemá zrovna na růžích ustláno. Žije v nepřívětivé krajině, nikdo na ni nemá čas, jediným jejím přítelem je pejsek Toto. Když přijde tornádo, Dorotka se nestihne schovat a vítr ji i s Totem a jejím domem přenese do daleké Východní země, kde žijí modří Mlaskalové. Aby se mohla dostat zpět do Kansasu, musí se vypravit za velkým čarodějem Ozem. Cestou potká Strašáka, Plecháče a Lva, kteří se k ní připojí, stanou se jejími přáteli a každý den společně prožívají mnoho dobrodružství v neskutečném světě, který je však v mnohém podobný tomu našemu.

Knihu koupíte tady.

Brněnská máma

Jsem Katka, máma tří dětí, brněnská rodačka. Mou vášní je smysluplné trávení volného času s dětmi. Skrze své články s radostí inspiruji rodiče z Brna a okolí ke krásným výletům i k návštěvě nejrůznějších zajímavých míst. Více z mého příběhu si můžete přečíst v záložce O MNĚ.

Taky Vás může zajímat...